Tiotusen dagar

Åtta dagar kvar på jobbet, det går fort nu. Sen ser man bageriet i backspegeln hädanefter!
Fundilerar på vad jag ska göra sen!? Kommer jag verkligen bli det jag studerar till?

Jägaren är ute på fisk jakt med sin kompanjon, skall tydligen äta fisk till middag. Haren ligger i marinad och väntar på att få värma sin lilla kropp på grillen.
Gjorde en "hit and run" idag, kommer aldrig mer gå tillbaka till den affären. Jag är en sådan kassörskorna hatar!
Önskar jag kunde gå tillbaka när jag är vuxen, men jag är tydligen redan det?

Vädret spelade spratt förut, och speglade mitt humör precis rätt. Sol, regn, sol, regn... Tur att jag fick vara inne och hugga lite is i storfrysen. Strömavbrottet som kom efter var väntat.

Verkar inte gå någon nöd på bonden därute som skrapar och bankar med det röda vidundret(traktorn). Hoppas att han tar sitt förnuft tillfånga snarast och slutar väsnas så!
I skrubben står snabeldraken och skriker om att få bli använd, inte idag säger jag. Kan ännu få in lite mer damm och jag kan fälla lite mera hår först.

Tänker och längtar efter de jag håller kära, små molntussar. Så långt borta, men jag kan ändå se dom därborta i horisonten.
Flädersaften levde inte upp till mina förväntningar, den blir bättre nästa år!

I morgon väntar ett annat äventyr, kanske till och med ett nytt kaptiel i min bok.
Den som lever får se.

Att bli vuxen är totalt överskattat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0