Utflykt

Idag ska jag och min kära man ut på rövarstråt. En heldag ute med packad matsäck och fiskespöt i högsta hugg!
Jag ska få en firre så är det bara.
Att det är dåligt väder har inte gått upp för mig.

Gick upp för mig först igår att jag är så gott som helt pank...
Som ett slag i magen när jag redan ligger ner! Vad kan man göra här i världen utan pengar!? Ingenting.
Allt är beroende av pengaflödet.
Den som inga pengar har blir inte ursäktad för det, alla får klara sig själva.
Om man nu inte är mamma till två barn! Allt ska vara rättvist, får den ene så är det självklart att den andre  också får en del av kakan.
Är det inte rättvist får mamman samvetskval och går under.

Det är ingen som har sagt att det är lätt att vara människa, men det blir dock lättare med tiden.
Saker och personer som du saknade i ungdomens år saknar du inte längre i vuxen ålder. Man åldras, blir visare.
Inser att man växer ifrån ting.
Men man blir inte gammal om man inte väljer det själv, gammal ersätts av erfarenhet.

Man blir/får erfarenhet, man präglas av sitt liv som man levt.

Ett träd blir inte gammalt, det blir bara stabilare med tiden.
Rötterna går djupt, står stabilt på jorden
Det står kvar för väder och vind och böjer sig inte.
Ett ungträ så klent byggt, böjer sig för lilla minsta.

Vi har alla olika värderingar och ideal, vi håller på dem starkare ju äldre vi blir.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ååå jag vill också fiska, va avis jag blir =)

2011-04-14 @ 11:34:16
URL: http://liindaj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0