Skriver ändå

Vädret!? Kan inte klaga, varmt och skönt, en aning blåsigt. Synd att inte solen förskönade landskapet med dess strålar...

Hjälpte till att förlösa en stor lammunge förut, den hade fastnat! Stackars lamm mamman.
Som om det inte gör nog ont, nej då ska ungen fastna med huvudet.
Det var bara att hålla i mamman det så bonden kunde dra ut den.
Som tur var överlevde den stora ungen. Jaa, de var den tvungen till.
Jag kan HLR annars. Fast hur man utövar det på en lammis, det är en annan fråga. Snurra den över huvudet har man ju hört, aldrig upplevt. Låter lite brutalt, men det funkar!

Försöker desperat övertyga att ett napplamm är ett måste här hemma, lambert 2 ska den heta.
Har inte kommit så långt på den fronten bara.

Så har min moster fått kungligt besök i dagarna. Lite häftigt tycker jag!
Undrar vad sessan tyckte om lammskit under klackarna?

Morfar tycker kungligheterna är märkvärdiga och förstår inte balunsen för dem...
Tur man har olika åsikter om allt.

Jag undrar vart sessan gör av alla armbanden hon får av barnen? I en låda i skattkammaren kanske?
Ett napplamm kanske är på ingång i societets kretsarna med?
Istället för en sån där miniatyr hund? Jag skulle inte bli förvånad kan jag säga...

Åh, va fint med ett lamm med röd rosett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0